Vela Poland rozpoczyna emisję, chce pozyskać blisko 900 tys. zł. W planach ma wejście na kolejne rynki

 

Spółka Vela Poland, właściciel grupy serwisów Tripinvest po rekordowych wynikach w 2022 roku chce pozyskać 900 tys. zł z emisji crowdinvestingowej oferując 5,85 proc. akcji w ramach emisji serii F. Kampania będzie realizowana m.in. za pośrednictwem platformy FIndFunds. Kapitał przeznaczy na rozwój zespołu, oprogramowania i marketing. Spółka w 2022 roku zrealizowała większość zakładanych celów emisyjnych, przebiła szacowane wyniki finansowe i osiągnęła prawie 2 mln zł przychodów i 450 tys. zł zysku netto. Vela Poland obecna jest już w 6 krajach europejskich, a docelowo ma dotrzeć do 20 państw. W 2024 roku spółka chce zadebiutować na NewConnect.

Ostatni rok był dla nas bardzo dynamiczny, sądzę, że wykorzystaliśmy pozytywną koniunkturę na rynku nieruchomości w Hiszpanii. Według szacunków analityków w ubiegłym roku Polacy kupili prawie 3 tys. mieszkań i domów w całej Hiszpanii, trendy są bardzo sprzyjające. Chcemy skorzystać na tej dynamice, a pozyskany kapitał pozwoli nam rozwinąć struktury sprzedażowe, zwiększyć marketing i rozwinąć oprogramowanie – mówi Michał Ćwierzyk, prezes Vela Poland. – Przez ostatni rok z lokalnej spółki staliśmy się firmą z międzynarodowymi oddziałami i spółkami partnerskimi. Aktualnie oferujemy nasze usługi na 6 rynkach, które mają największy udział w kupnie nieruchomości w Hiszpanii. Naszą ogromną przewagą jest dedykowana platforma Tripinvest, którą adaptujemy na kolejne rynki zagraniczne. Rozbudowaliśmy stabilną grupę serwisów w kolejnych krajach, co pozwoliło nam na dywersyfikację koszyka klientów – dodaje Michał Ćwierzyk.

W 2022 roku łączna kwota transakcji nieruchomości, którą oferowała spółka klientom przekroczyła 50 mln zł. Grupa Vela Poland wprowadziła usługi dotychczas na 6 rynkach zagranicznych – Chorwacji, Portugalii, Rumunii, Niemiec, Belgii i Szwecji, na rozwój tych spółek w 2022 roku pozyskała wsparcie od inwestorów zagranicznych na kwotę 900 tys. zł. Zakładana wycena spółki post-money w najnowszej emisji akcji serii F to 15,2 mln zł, w emisji z 2022 roku wycena osiągnęła poziom 10,7 mln zł.

– Chcemy oferować kompleksowe usługi inwestycyjne, z dużym oparciem o nieruchomości. Zamierzamy być liderem na polskim rynku w obszarze nieruchomości inwestycyjnych, nie tylko w Hiszpanii, ale też w innych atrakcyjnych turystycznie destynacjach. Szacujemy, że w 2023 roku Vela Poland wypracuje 2,8 mln zł przychodów ze sprzedaży, 750 tys. zł EBITDA i 760 tys. zł zysku netto – wyjaśnia Michał Ćwierzyk. – Ubiegły rok był pierwszym, który był w pełni operacyjny. Oznacza to, że wypracowane wyniki w 2022 roku pokazały możliwości naszego modelu finansowego. Mamy bardzo dobrze ułożony proces sprzedaży, który traktuje klienta indywidualnie, oferujemy pełen wachlarz usług, przez co mamy dużą przewagę na rynku – dodaje Michał Ćwierzyk.

W marcu tego roku spółka zapowiedziała rozwój usług w Wielkiej Brytanii, rozpoczęła kampanię reklamową w kanałach Polskiego Radia Londyn i odnotowała pierwszą sprzedaż. Jest w trakcie otwierania biura w Londynie i zakładania spółki zależnej.

Szacunki działu analiz Banku Pekao w 2022 r. pokazały, że Polacy nabyli rekordową ilość nieruchomości w Hiszpanii. Według najnowszych danych nasi rodacy w ubiegłym roku kupili prawie 3 tys. mieszkań i domów, czyli o 161 proc. więcej niż w 2021 roku. Z 1,9 proc. do 3,2 proc wzrósł także udział zakupów Polaków wśród wszystkich transakcji przeprowadzonych przez cudzoziemców. Vela Poland oferuje nieruchomości z Hiszpanii, Chorwacji i Francji.